Igår presenterades alltså den varumärkesanalys som Mörrum låtit göra i samarbete med Caddie Sport & Business och jag har som hastigast ögnat igenom den 14 sidor långa sammanfattning som landat på mitt bord.

Analysen är naturligtvis bara ett verktyg som klubben nu kan använda sig av intern för att fortsätta med sitt arbete för att stärka varumärket och sin egen verksamhet, men jag tycker ändå att man kommer till goda, klarsynta slutsatser.

Man kommer naturligtvis fram till ganska mycket ur flera olika aspekter men en sak som är påtaglig är att det tycks vara uppenbart för de flesta i studien att Mörrum är en klubb på rätt väg som fortfarande plågas av ett slarvigt och ostrukturerat förflutet.

Det är ytterst påtagligt att Mörrum som förening steppat upp och skärpt till sig de senaste åren och insett värdet av en stabil organisation, men att minsta lilla snedsteg omedelbart ger omgivningen flashbacks till en inte särskilt avlägsen dåtid då märkligt agerande var vardag i laxland.

Mörrum förföljs fortfarande av sin tidigare vanskötsel och måste vara transparenta i sin kommunikation och lika tydliga med hur man jobbar som man är noga för att varumärket ska stärkas.

För det fortsatta arbetet är det väldigt sunt att klubben är väl medveten om att det är exakt så det ligger till.

Långsiktighet och stabilitet är ledord. Det kan låta tråkigt, men kommer förstås bli desto roligare när det långsiktiga ger avkastning i framgång längre fram längs vägen.

…och som sagt, fler klubbar borde verkligen göra något liknande. Mörrum ligger i framkant.

One thought on “Mörrum på rätt väg, men plågas av sitt förflutna

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *